بسته بندی صادراتی

بسته بندی صادراتی

یکی از موضوعاتی که در زمان صادرات کالا اهمیت دارد و باید به آن توجه ویژه‌ای شود، بسته بندی صادراتی محصولات است، زیرا این موضوع بر بازاریابی و فروش محصولات، تاثیر چشمگیری دارد. زمانی که شما در حال انتخاب بسته بندی صادراتی هستید، باید به موضوعات گوناگونی مانند سلیقه مردم کشور هدف، قدرت خرید، فرهنگ مردم و مسائلی از این دست توجه کنید. حال شاید برای شما سوال پیش آید که بسته بندی صادراتی چیست و چه تفاوتی با بسته بندی معمولی دارد؟

در راستای پاسخ به سوال مطرح شده، باید گفت که امروزه با توجه به پیشرفت‌هایی که در زمینه تکنولوژی، علم، خلاقیت و هنر داشته‌ایم، شیوه بسته بندی محصولات صادراتی نیز تغییر کرده است. هدف از چنین کاری، ایجاد شرایط بهتر و راحت‌تر برای نگهداری از کالا در انبار و هنگام توزیع است.

البته این موضوع بر هزینه حمل‌ونقل نیز تاثیر مثبتی دارد. بنابراین شما باید بسته بندی صادراتی را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که امنیت و سلامت کالا حفظ شود.

سربلند اقدام به تولید انواع دستگاه بسته بندی از جمله دستگاه سیل وکیوم (دستگاه سیل وکیوم روتاری، دستگاه سیل وکیوم اتومات، دستگاه سیل وکیوم کشویی)، دستگاه پرکن مایعات (دستگاه پرکن مایعات اتومات، دستگاه پرکن مایعات خطی، دستگاه پرکن مایعات ۴ نازله، دستگاه پرکن مایعات غلیظ)، استرچ پالت، شیرینگ پک، لیبل شیرینگ کرده است.

یک بسته بندی صادراتی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

یک بسته بندی صادراتی باید به‌گونه‌ای انجام شود که هیچ مشکلی کالا را تهدید نکند و از آنجایی که بسته بندی توسط ماشین‌های مختلفی انجام می‌شود، باید مشخصات دیگری نیز داشته باشند. در ادامه دیگر مشخصات یک بسته بندی صادراتی را ذکر خواهیم کرد تا از آن‌ها مطلع شوید.

  • بسته بندی صادراتی باید بر اساس استانداردهای زیست‌محیطی باشد.
  • در تهیه آن باید خلاقیت و نوآوری دیده شود.
  • بر اساس قوانین بازار طراحی شود.
  • بسته بندی صادراتی باید به‌گونه‌ای باشد که هویت ایرانی حفظ شود.

چرا باید در زمان صادرات کالا از بسته بندی صادراتی استفاده کرد؟

صادرات محصولات یکی از زمینه‌های فعالیت به شمار می‌آید که اگر به‌درستی انجام شود، سود و فواید بسیاری را به همراه دارد. از همین رو استفاده از بسته بندی صادراتی می‌تواند به شما در راستای چنین هدفی کمک کند. در حقیقت شما باید بسته بندی را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که هم محصول حفظ شود و آسیب نبیند و هم زیبایی و جذابیت بالایی داشته باشد.

به نوعی هدف اصلی از استفاده بسته بندی صادراتی را می‌توان به حداقل رساندن خطرهایی که برای محصول در زمان نگهداری و حمل‌ونقل پیش می‌آید در نظر گرفت. بنابراین متناسب با محصولی که تصمیم به صادر کردن آن دارید و کشور هدف، بسته بندی مناسبی را انتخاب کنید.

چرا استفاده از بسته بندی صادراتی اهمیت دارد؟

بهره‌گیری از بسته بندی صادراتی اهمیت بسیاری دارد، چرا که بر موضوعات و زمینه‌های گوناگونی تاثیر می‌گذارد. برای مثال می‌توان به مواردی چون کاهش ضایعات محصولات، ایجاد اشتغال، پشتیبانی از بخش‌های تولید داخل کشور، ایجاد تنوع بین محصولات و تجربه فروش بیشتر اشاره نمود.

همچنین موارد دیگری مانند قوی ظاهر شدن در رقابت با دیگر محصولات صادراتی، کمک به افزایش کیفیت کالاها، بالا بردن امنیت، بالا بردن ارزش‌افزوده‌های محصولات کشاورزی و … قابل اشاره هستند. بنابراین توصیه می‌شود که اگر قصد صادرات محصولی را دارید، حتما برای آن پک مناسبی را در نظر بگیرید.

 

به چه عواملی باید در زمان بسته بندی صادراتی توجه کرد؟

استفاده از بسته بندی صادراتی اهمیت فراوانی دارد، البته به‌شرط آنکه تمام اصول را رعایت کنید. در ادامه مهم‌ترین عواملی که باید مورد توجه قرار گیرند را ذکر می‌کنیم تا از آن‌ها مطلع شوید و در زمان بسته بندی محصولات به آن‌ها توجه داشته باشید.

  • بسته بندی انتخابی شما باید در برابر تغییرات جوی، عوامل شیمیایی و فیزیکی بادوام و مقاوم باشد.
  • باعث آسیب رساندن به محیط‌زیست نشود.
  • قوانین بازار هدف را زیر پا نگذارد.
  • بر روی پک های صادراتی، از زبان‌های خارجی استفاده کنید.
  • مشخصات شرکت که شامل مواردی چون آدرس، ایمیل و شماره تماس می‌ شود را به‌صورت واضح بر روی بسته بندی درج کنید.
  • برای محصول خود کاتالوگی را آماده کنید و در کاتالوگ درباره شیوه استفاده، نگهداری و … صحبت کنید.
  • از درج نشان استاندارد داخلی و بین‌المللی بر روی بسته بندی غافل نشوید.

علائمی که باید بر روی بسته‌بندی‌های صادراتی درج شوند

بسته‌بندی‌هایی که برای صادرات برخی از کالاها مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید یک سری از علائم را بر روی خود داشته باشند. در ادامه مهم‌ترین این علائم را ذکر می‌کنیم و توضیحاتی در رابطه با هر یک در اختیارتان قرار می‌دهیم تا با آن‌ها آشنا شوید.

علامت شکستنی 

همان‌طور که از نام این علامت مشخص است، شما باید زمانی که درون بسته خود اجسام شکستنی دارید از این علامت استفاده کنید تا نشان دهید که حمل‌ونقل این بسته باید با دقت بالا انجام شود.

علامت چتر 

زمانی که شما از علامت چتر روی بسته‌بندی صادرات خود استفاده می‌کنید، نشان می‌دهید که آن بسته باید دور از رطوبت و باران قرار گیرد.

علامت دو فلش رو به بالا

در این مورد، علامت دو فلش رو به بالا نشان می‌دهد که شما باید بسته را از کدام سمت رو به بالا قرار دهید تا محتویات داخل آن دچار مشکل نشود.

علامت حلقه

شما باید زمانی از علامت حلقه بر روی پک صادراتی استفاده کنید که کالای شما قابل بازیافت باشد. شما با این کار کاربر را تشویق می‌کنید تا محصول را پس از استفاده، درون سطل بازیافت بیاندازد نه سطل زباله!

برای کدام دسته از کالاها می‌توان بسته بندی در نظر گرفت؟

حال یکی از موضوعاتی که امکان دارد برای شما سوال ایجاد کند، این است که کدام دسته از کالاها قابل بسته‌بندی هستند که در پاسخ به این سوال باید گفت در جهت ایجاد ارزش‌افزوده، می‌توان برخی از محصولات را بسته بندی کرد.

برای مثال محصولات صنایع غذایی، صنایع دارویی، بهداشتی، آرایشی، صنایع شیمیایی و محصولات فنی که هر کدام محصولات گوناگونی را در برمی‌گیرند، قابل بسته‌بندی هستند؛ بنابراین اگر شما تصمیم به صادرات هر یک از این محصولات دارید، باید به نکات لازم در بسته بندی صادراتی توجه ویژه داشته باشید تا بتوانید به اهداف خود برسید.

بسته بندی صادراتی محصولات کشاورزی      

همان‌طور که می‌دانید محصولات کشاورزی از جمله محصولاتی هستند که هر کشور محصولات خود را به دیگر کشورهای همسایه صادر می‌کند. یکی از موضوعاتی که در رابطه با این موضوع اهمیت دارد، پک کردن صادراتی محصولات کشاورزی است که شما باید در این باره نکات لازم را بدانید تا بتوانید در این زمینه موفق شوید.

بسیاری از کالاهای خوراکی و کشاورزی که در ایران تولید می‌شوند، به‌صورت فله‌ای هستند و از همین جهت بسته‌بندی‌ها آن‌ها باید با دقت بیشتری انجام شود. برای مثال می‌توان به محصولاتی چون زعفران، پسته و دیگر محصولات این‌چنینی اشاره کرد.

دقت داشته باشید که اگر بسته‌بندی این دسته از محصولات به درستی انجام نشود، می‌تواند ضرر و زیان زیادی را برای صادرکننده به همراه داشته باشد، بنابراین توصیه ما به شما این است که در این رابطه به نکات گفته شده در انتخاب نوع بسته بندی توجه کافی داشته باشید و بر اساس آن‌ها بهترین نوع بسته بندی را انتخاب کنید.

 

انواع گوناگون بسته بندی صادراتی

بسته بندی صادراتی شیوه‌های گوناگونی دارد که شما باید برای انتخاب از میان آن‌ها به نوع محصولی که تصمیم به صادرات آن دارید، توجه کنید.

بسته بندی به شکل آزاد

این شیوه از بسته بندی را می‌توان یکی از رایج‌ترین مدل‌ها برای صادرات اقلام بزرگی چون وسایل نقلیه سنگین در نظر گرفت. در حقیقت منظور از بسته بندی آزاد این است که شما بسته بندی را انجام نمی‌دهید، اما ریسک آسیب‌پذیری را برای کالا کاهش می‌دهید.

استفاده از بشکه

بشکه‌ها را با استفاده از موادی چون فولاد کربنی، پلی‌اتیلن، فولاد ضدزنگ و مواردی از این دست می‌سازند که مقاومت بالایی داشته باشند. شما می‌توانید آن‌ها را در سایزهای مختلف تهیه و با استفاده از آن‌ها محصولات خود را به کشور مورد نظر صادر کنید. همچنین دقت کنید که امکان درج علائم نیز بر روی بشکه نیز وجود دارد که شما می‌توانید با این کار امنیت محصولات را افزایش دهید.

استفاده از باکس و صندوق‌های حمل‌ونقل

باکس‌ها یا صندوق‌ها را می‌توان از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای صادرات محصولات در نظر گرفت. شما می‌توانید با توجه به محصولی که دارید، باکس مناسبی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که باکس و صندوق‌ها در نهایت داخل پالت‌های مخصوص گذاشته می‌شوند تا در جای خود ثابت بمانند و دچار مشکل نشوند.

اگر شما به تمام مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد توجه داشته باشید، می‌توانید بهترین بسته بندی صادراتی را بر اساس محصولی که دارید، انتخاب کنید و در زمینه فعالیت خود موفق شوید.

کلیه ماشین آلات تولید شده توسط
شرکت سربلند شامل ۱۲ ماه گارانتی و ۱۵ سال خدمات پس از فروش می باشند و آموزش کار با دستگاه ها توسط متخصصان این شرکت صورت می گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دستگاه های بسته بندی موادغذایی، بهداشتی، دارویی و صنعتی و اطلاع از قیمت ماشین آلات می توانید با کارشناسان فروش شرکت به شماره 02634826311 – 09128154102 تماس حاصل فرمایید و یا برای درخواست مشاوره از طریق فرم "صفحه تماس با ما" اقدام نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *