دستگاه پرکن مایعات

دستگاه پرکن

 

دستگاه پرکن

دستگاه پرکن مایعات یکی از انواع دستگاه های پرکن می باشد که در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم، اما قبل از پرداخت به دستگاه پرکن مایعات باید بدانیم که دستگاه پرکن چیست و در چه مواردی از آن استفاده می شود.

دستگاه پرکن، جهت پر کردن حجم مشخصی از مواد مختلف جامد مثل پودری و گرانولی، مایعات مثل انواع نوشیدنی ها، نیمه مایع مثل انواع سس با ویسکوزیته و چگالی مختلف داخل بطری یا شیشه های پلاستیکی، فلزی و …. مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه پرکن یک دستگاه بسته بندی است که در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی، بهداشتی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرد و انواع مختلفی دارد از دستگاه پر کن مایعات گرفته تا پودری و گرانولی، همه در خانواده دستگاه های پرکن قرار می گیرند، هرکدام از این دستگاه ها می توانند به یکی از سه شکل اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی تولید شوند و بنابه حجم تولیدی شرکتهای متقاضی مورد استفاده قرار بگیرند. 

 

اگر در رابطه با دستگاه پرکن مایعات سوالی دارید و یا برای خرید نیاز به مشاوره دارید با ما تماس بگیرید . 

 

انواع دستگاه پرکن

همان طور که گفته شد، پرکن ها انواع مختلفی دارند. هر کدام از ماشین های پرکننده دارای کاربرد های متفاوتی هستند و به همین دلیل نیز آشنایی با انواع آن قبل از خرید الزامی می باشد. در ادامه به معرفی دستگاه پرکن مایعات می پردازیم:

 

 

 

اهمیت دستگاه پرکن مایعات

دستگاه های پرکن مایعات از موارد بسیار حائز اهمیت در صنایع مختلف مانند دارویی، آرایشی و بهداشتی، غذایی و … می باشد. که مایعات را در انواع مختلف ظروف بسته بندی می کنند. با استفاده از دستگاه پرکن مایعات، مایعات را می توان به راحتی در ظروف بسته بندی کرد بدون اتلاف وقت و خیلی سریعتر.

تصور کنید که اگر فرایند پرکردن مایعات به صورت دستی در برخی صنایع انجام شود. چه مقدار از مایعات در اثر نشت از بین می رود و چه مدت زمان برای انجام چنین برنامه های بسته بندی فله مورد نیاز است؟

بنابراین نیاز به دستگاه های پرکن مایعات بیش از پیش حس می شود. دستگاه های مدرن پر کننده مایعات که به اشکال پیشرفته با کنترل ها و ویژگی های کاربرپسند ارائه می شوند، بهترین دستگاه ها برای بسته بندی مایعات در صنایع در زمان کمتر و با نیروی کار کمتر هستند.  

یک دستگاه پرکن مایعات می تواند خیلی راحت و سریع کارهای عظیم پر کردن مایع در صنایع مختلف را انجام دهد بنابراین می تواند جایگزین کار تعدادی از نیروی انسانی شود که در غیاب این ماشین ها باید فرایند را انجام می دادند. این دستگاه برای مایعات، شربت، روغن و غیره بسیار استفاده می شود زیرا که ویسکوزیته بالایی دارند و بنابراین برای پر کردن ظروف به این روش نیاز دارند.

 دستگاه پر کن مایعات یک راه حل بسیار موثر برای پر کردن چنین مایعات در ظروف مربوطه آنها فراهم می کند. دستگاه قادر است مخزن، بطری یا ظرفی را برای پر کردن مایع در خود جای دهد. این ظروف در چرخه ای حرکت می کنند که در آن پس از پر شدن از مایع، برای بسته بندی بیشتر پردازش می شوند.

دستگاه پرکن مایعات رقیق

دستگاه پرکن مایعات

پر کردن ظروف و بطری ها از مایعات به صورت دستی سخت و عذاب آور خواهد بود. برای اینکه بتوانید عملیات پر کردن مایعات در داخل ظروف را با دقت و سرعت بالا انجام دهید، حتما به یک دستگاه پرکن مایعات نیاز پیدا خواهید کرد. از این مدل دستگاه برای پرکردن انواع نوشیدنی، آب، روغن، آبمیوه، اسید، سس های سالاد و بسیاری از موارد دیگر استفاده می شود. دستگاه پرکن مایعات شامل دو نوع پرکن مایعات رقیق و پرکن مایعات غلیظ و 3 مکانیزم ثقلی، پیستونی و پمپی می باشد.

دستگاه پرکن مایعات رقیق

مایعات رقیق مانند انواع نوشیدنی ها، عرقیجات، نوشابه های گازدار،  رفتاری شبه آب دارند که برای پرکردن این مواد داخل بطری از دستگاه پرکن مایعات کم غلظت استفاده می شود، در این مدل دستگاه پرکن مایعات یک مخزن تعبیه شده که دارای کنترل سطح می باشد و هدایت مایعات رقیق را به داخل ظروف بر عهده دارد و توسط نازل های پنوماتیک کنترل حجم می شود. مکانیزم پر شدن در این مدل دستگاه به هر سه روش ثقلی، پمپی و پیستونی صورت می گیرد.

دستگاه پرکن مایعات

دستگاه پرکن مایعات غلیظ

مایعاتی که دارای ویسکوزیته یا گرانروی بالایی هستند در دسته مایعات غلیظ قرار می گیرند مانند عسل و یا سس سالاد.

برای پر کردن این مواد داخل بطری ها از دستگاه پرکن مایعات غلیظ با یکی از 3 مکانیزم پمپی، ثقلی و پیستونی استفاده می شود.

 

مزایای استفاده از دستگاه پرکن مایعات

استفاده از دستگاه پرکن مایعات می تواند یک سری مزایا داشته باشد که در ادامه عنوان می کنیم :

    • دقت

      باید به این نکته توجه داشته باشیم که اگر پرکردن بصورت دستی انجام گیرد تلورانس حجمی ظروف مختلف بالا خواهد بود و این مورد می تواند باعث سلب اعتماد مشتری شود چرا که مشتری نمی پذیرد که  هربار یک محصول را با مقدار و حجم متفاوت تری نسبت به قبل خریداری نماید  پس دقت در امر پر کردن می تواند از مهمترین ویژگیهای دستگاه پرکن مایعات باشد.

      • سهولت در امر پر کردن

        پر کردن مایعات گاز دار همواره با مشکلات بسیاری مواجه است که با وجود دستگاه های پرکن مایعات این مشکل از بین رفته و به راحتی قابل انجام است

        • تسریع در روند تولید

          زمان عامل مهمی است که برای هر کسب و کاری یکی از فاکتورهای کلیدی تولید محسوب می شود، دستگاه پرکن مایعات دارای نازلی می باشد که بنابه حجم تولید کم و زیاد می شود و عمل پر کردن را می توان با افزایش نازل تسریع بخشید و در نهایت تولید چندبرابری را در یک بازه زمانی کوتاه تری حاصل کرد.

          • عدم دخالت دست

            استفاده از نیروی انسانی کمتر برای تولید بالا و عدم دخالت دست در فرآیند کاری و در نتیجه افزایش بهداشت از عوامل موثر در استفاده از دستگاه های پرکن مایعات می باشد.

در نظر داشته باشید که هر چقدر آپشن های دستگاه پرکن مایعات بیشتر و مکانیزه تر باشد، عواملی که به آنها اشاره شد بسیار چشم گیر تر می شود و این یعنی کار کمتر و درآمد بهتر.

 

دستگاه پرکن

اگر در رابطه با دستگاه پرکن مایعات سوالی دارید و یا برای خرید نیاز به مشاوره دارید با ما تماس بگیرید . 

 

نحوه عملکرد دستگاه پرکن مایعات

دستگاه های پرکن مایعات چگونه کار می کنند؟ این شاید سوال بسیاری از شما باشد. در پرکننده ها محصول به صورت پر فشار به داخل ظروف و بسته بندی های مورد نظر فرستاده می شود.

دستگاه ثقلی که محبوب‌ترین مدل برای دستگاه پرکردن مایعات به حساب می‌آید، مکانیسم مخصوص به خود را برای فعالیت دارد. به طوری که مایع رقیق در مخزن در نظر گرفته شده در بالای دستگاه پرکن مایعات قرار می‌گیرد و سپس به‌واسطه نازل یا نازل‌هایی که دستگاه دارد، به سطح پایین‌تری منتقل می‌شود. دقت داشته باشید که ظروف باید در زیر نازل‌ها قرار گیرند تا مایع پس از خروج، به آن‌ها وارد شود. باید متذکر شد دستگاه پرکن مایعات دارای سنسوری است که ظروف بسته بندی را شناسایی کرده و سپس محصول توسط نازل یا قیف های مخصوصی درون آنها سرازیر می شود.

مهم ترین نکته قبل از پر کردن ظروف، خالی کردن هوای داخل آنهاست که معمولا از طریق MPA ( روش اتمسفر اصلاح شده ) با تزریق گاز انجام می گیرد. در دستگاه های تمام اتوماتیک از یک صفحه نمایش PLC برای وارد کردن دستورالعمل های لازم استفاده می شود.

نمونه خارجی دستگاه پرکن مایعات

قیمت دستگاه پرکن مایعات و راهنمای خرید

تفاوت در مدل های مختلف دستگاه های پرکن مایعات ، زمان ساخت، اندازه دستگاه، روش عملکرد دستگاه ها و … از جمله مواردی هستند که بر روی قیمت انواع دستگاه پرکننده مایعات تاثیر می گذارند.

اگر پس از بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدید که دستگاه های پرکن مایعات برای پیشرفت کسب و کار شما یک گزینه عالی و ایده آل است، حالا وقت آن رسیده است تا برای خرید اقدام کنید.

برخی موارد مورد توجه در هنگام خرید دستگاه پرکن مایعات به شرح زیر می باشد :

بله. اکثر دستگاه های تولیدی این مجموعه به نحوی ساخته می شوند که علاوه بر راحت بودن کار با دستگاه، نصب و راه اندازی آن ها هم پیچیده نیست و شما می توانید این کار را خودتان انجام دهید. البته درصورت تمایل و درخواست شما مهندسان ما با آمدن به محل شما این کار را انجام خواهند داد.

با توجه به مدل و نوع دستگاه از لحاظ دستی، نیمه اتومات یا اتومات بودن متغیر است. از یک هفته تا 45 روز.

کلیه دستگاه های تولیدی مجموعه ما دارای یک سال گارانتی و پانزده سال خدمات پس از فروش می باشد.

قطعه جایگزین برای شما تهیه و ارسال می شود. قطعه تعویضی هزینه ای ندارد.

کلیه دستگاه های ما در مجموعه خودمان ساخته می شود و بعد از تست تحویل مشتری می گردد.
خدمات بیشتر، راحت تر، بهتر و کامل تر مزیت خرید مستقیم از سازنده و تولیدکننده است.

مطالب مرتبط:

انواع دستگاه سیل حرارتی

کلیه ماشین آلات تولید شده توسط
شرکت سربلند شامل ۱۲ ماه گارانتی و ۱۵ سال خدمات پس از فروش می باشند و آموزش کار با دستگاه ها توسط متخصصان این شرکت صورت می گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دستگاه های بسته بندی موادغذایی، بهداشتی، دارویی و صنعتی و اطلاع از قیمت ماشین آلات می توانید با کارشناسان فروش شرکت به شماره 02634826311 – 09128154102 تماس حاصل فرمایید و یا برای درخواست مشاوره از طریق فرم "صفحه تماس با ما" اقدام نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

48 دیدگاه برای “دستگاه پرکن مایعات

  1. محمد گفته:

    یک سوال داشتم در رابطه با دستگاه پرکن مایعات ، آیا امکانش هست با یک دستگاه پرکن هم مایعات غلیظ و هم مایعات رقیق را انجام داد؟

    • امین سلطانی گفته:

      در صورتیکه دستگاه پرکن بر پایه مایعات غلیظ مانند وازلین، کرم، سس، خامه، عسل،شیره خرما، مربا، ماست که غلظت بالا دارند ساخته شودمیتوان مایعات رقیق مثل: دوغ، شربت، عرقیات، آب لیمو، آب معدنی، واد دارویی، شیر، جرم گیر، روغن، شیشه شور، کودمایع، سرکه، آب میوه که غلظت پایین دارندرا نیز پر کرد و بسته بندی نمود.

  2. شهاب گفته:

    سلام و وقت بخیر تفاوت ضمانت و قیمت پرکن مایع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک چه مقدار هست و مناسب چند متراژ کارگاه تولیدی هست ؟

    • امین سلطانی گفته:

      سلام و عرض احترام
      برای دریافت مشاوره و راهنمایی از قیمت و ضمانت و اطلاعاتی از این قبیل میتوانید با شماره واتسپ موجود در سایت در تماس باشید.

  3. احمدی گفته:

    سلام و وقت بخیر اگر امکانش هست بفرمایید که دستگاه پرکن مایعات با غلظت بالا چند نازل هست ؟

    • امین سلطانی گفته:

      سلام و عرض احترام
      دستگاه های پرکن مایعات ما در تعداد نازل های مختلف طبق نظر مشتریان طراحی و تولید میشوند.

    • امین سلطانی گفته:

      باسلام و عرض احترام دستگاه پرکننده مایعات را متناسب با نوع محصولی که ارائه می دهید، انتخاب کنید و همچنین میتوانید با راهنمایی بیشتر و مشاوره ی رایگان با واتساپ 09128154102 در تماس باشید.

    • امین سلطانی گفته:

      با سلام و عرض احترام دستگاه متناسب با غلظت مایعات برای پرکردن بطری متفاوت است.
      دستگاه های مدرن پر کننده مایعات که به اشکال پیشرفته با کنترل ها و ویژگی های کاربرپسند ارائه می شوند، بهترین دستگاه ها برای بسته بندی مایعات در صنایع در زمان کمتر و با نیروی کار کمتر هستند.

  4. پدرام گفته:

    سلام و عرض ادب برای بسته بندی لیوان های نوشابه با قالب دلخواه کدوم دستگاه سرعت و دقت بیشتری داره و گاز نوشابه هم کم نمیشه اگر لطف بفرمایید راهنمایی کنید ؟

    • امین سلطانی گفته:

      سلام و عرض احترام مایعات رقیق مانند انواع نوشیدنی ها، عرقیجات، نوشابه های گازدار، رفتاری شبه آب دارند که برای پرکردن این مواد داخل بطری از دستگاه پرکن مایعات کم غلظت استفاده می شود،
      در نظر داشته باشید که هر چقدر آپشن های دستگاه پرکن مایعات بیشتر و مکانیزه تر باشد، عواملی که به آنها اشاره شد بسیار چشم گیر تر می شود و این یعنی کار کمتر و درآمد بهتر.

  5. نامدار گفته:

    سلام و وقت بخییر ممنون از پاسخگوییتون قیمت دستگاه های پرکن مایعات تو چه رنج قیمت هایی هستن ؟

    • امین سلطانی گفته:

      با سلام و عرض احترام تفاوت در مدل های مختلف دستگاه های پرکن مایعات ، زمان ساخت، اندازه دستگاه، روش عملکرد دستگاه ها و … از جمله مواردی هستند
      که بر روی قیمت انواع دستگاه پرکننده مایعات تاثیر می گذارند و همچنین برای اطلاع دقیق تر میتوانید با واتساپ 09128154102 در تماس باشید.

  6. شمس گفته:

    سلام وعرض ادب یه سوالی داشتم اگر بخوام روند سرعت و تعداد بسته بندی ها بالاتر برود نوع دستگاه را باید عوض کنم یا خییر؟

    • امین سلطانی گفته:

      با سلام و عرض احترام زمان عامل مهمی است که برای هر کسب و کاری یکی از فاکتورهای کلیدی تولید محسوب می شود، دستگاه پرکن مایعات دارای نازلی می باشد که بنابه حجم تولید کم و زیاد می شود
      و عمل پر کردن را می توان با افزایش نازل تسریع بخشید و در نهایت تولید چندبرابری را در یک بازه زمانی کوتاه تری حاصل کرد و همچنین برای راهنمایی و مشاوره با شماره تماس 09128154102
      درتماس باشید

    • امین سلطانی گفته:

      سلام و عرض ادب واحترام دستگاه ها معمولا براساس نیاز و عملکرد مورد نیاز انتخاب میشوند ولی به طور معمول دستگاه ثقلی پرکن مایعات نسبتا محبوب محسوب میشوند.

    • امین سلطانی گفته:

      سلام و عرض احترام قیمت محصول با توجه قالب و عملکرد مورد نیاز شما متفاوت است البته میتوانید برای مشاوره و راهنمایی بیشتر با شماره تماس 09128154102 در تماس باشید.

    • امین سلطانی گفته:

      سلام و عرض احترام بله کلیه دستگاه های تولیدی مجموعه ما دارای یک سال گارانتی و پانزده سال خدمات پس از فروش می باشد.

    • امین سلطانی گفته:

      سلام و عرض ادب جهت پر کردن حجم مشخصی از مواد مختلف جامد مثل پودری و گرانولی میباشد.

  7. باقرزاده گفته:

    سلام روز بخیر یه راهنمایی برای خرید میخواستم اگر امکان داره بفرمایید میشه دستگاه براساس قالب مدنظر ما باشه؟

    • امین سلطانی گفته:

      سلام و عرض احترام بله کاملا مطابق با نیاز و عملکرد و میزان تولیدی شما قابل اجرا میباشد.

    • امین سلطانی گفته:

      سلام و عرض احترام میتوانید با همکاران فروش با شماره تماس 09128154102 در تماس باشید.

    • امین سلطانی گفته:

      سلام و عرض احترام در متن سایت انواع و نحوه ی فرآیند توضیح داده شده و
      همچنین کلیپی هم موجود میباشد که میتوانید تماشا کنید.

    • امین سلطانی گفته:

      سلام و عرض احترام برای مایعات غلیظ مانند سس سالاد از یکی از ۳ مکانیزم پمپی، ثقلی و پیستونی استفاده می شود.

    • امین سلطانی گفته:

      سلام و عرض احترام برای اطلاع از قیمت وسایر ویژگی ها میتوانید با شماره 0128154012 در تماس باشید.

  8. مهتاب کاظمی گفته:

    سلام وقت بخیر ضمانت پس از فروش داره و تا چه تاریخی امکان مرجوع کردن داره ؟ممنون از پاسخگویتون

    • امین سلطانی گفته:

      سلام و عرض احترام بله کلیه دستگاه های تولیدی مجموعه ما دارای یک سال گارانتی و پانزده سال خدمات پس از فروش می باشد.

  9. احمد صباحی گفته:

    سلام و عرض احترام کاش امکان مقایسه بین مدلها و جود داشت یا حداقل راهنمایی میکردین؟

    • امین سلطانی گفته:

      سلام و عرض احترام هر مدل دستگاه برای هر عملکرد و تولیدی و قالب دلخواه و حتی مکان موردنظر متفاوت میباشد و همچنین در متن سایت ویژگی هر کدام به صورت واضح بیان شده است.

    • امین سلطانی گفته:

      سلام و عرض احترام برای این دست سوالات مانند قیمت و قالب دلخواه و موجودی و مشاوره ی رایگان میتوانید با شماره 09128154102 در تماس باشید.

    • امین سلطانی گفته:

      سلام و عرض احترام استفاده از نیروی انسانی کمتر برای تولید بالا و عدم دخالت دست در فرآیند کاری و در نتیجه افزایش بهداشت از عوامل موثر در استفاده از دستگاه های پرکن مایعات می باشد.

  10. سمیرا کشاورز گفته:

    سلام خسته نباشید به تیم خوب فروش سربلند بسیار خرسندم که از این مجموعه خرید و همکاری داشته ام .

    • امین سلطانی گفته:

      سلام و عرض احترام تفاوت در مدل های مختلف ، زمان ساخت، اندازه و روش عملکرد و … از جمله مواردی هستند که بر روی قیمت تاثیر می گذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *