مقایسه دستگاه سیل حرارتی و سیل القایی

سیل القایی و سیل حرارتی

آشنایی مختصر و مفید با دستگاه بسته بندی سیل

سیل در لغت به معنای پرس کردن و مُهر و موم کردن است. پس دستگاه سیل که در دو نوع دستگاه سیل حرارتی و دستگاه سیل القایی موجود است، دستگاهی است که عمل پرس کردن و مهر و موم کردن را انجام می دهد. آیا تا به حال درب محصولات بهداشتی ای همچون وازلین را برای نخستین بار باز کرده اید؟
اگر پاسختان به این سوال مثبت است، شک نداریم که سلفون موجود بر روی درب آن ها نظرتان را به خود جلب نموده است. جالب است بدانید که این شاهکار بی نظیر کار دستگاه سیل است. این دستگاه کاربردی مقداری سلفون یا فویل آلومینیومی را با استفاده از حرارت یا امواج القایی به همراه پرس بر روی درب محصولات دارویی، غذایی، بهداشتی، کشاورزی و… پرس می کند. بدین ترتیب از نشت این مواد به بیرون جلوگیری به عمل می آید. با این کار علاوه بر این که طول عمر و ماندگاری محصولات بیشتر می شود، اصول بهداشتی نیز به بهترین نحو ممکن رعایت می گردد.
همان طور که پیش تر اشاره کردیم، دستگاه سیل در دو نوع حرارتی و القایی در بازار موجود است. در ادامه به بیان تفاوت های این دو دستگاه خواهیم پرداخت.

دستگاه سیل

 

سیل القایی و سیل حرارتی

تفاوت های دستگاه سیل حرارتی و القایی

دستگاه سیل حرارتی که در انواع دستی، نیمه اتوماتیک، اتوماتیک، روتاری و خطی در بازار موجود است، فویل یا سلفون مورد نظر را در ابعاد مناسب برش داده و آن را با استفاده از گرمای حاصل از المنت های حرارتی به دهانه ظرف پرس می کند. این دستگاه ها عموما برای بسته بندی محصولات پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد.
دستگاه سیل القایی نیز در سه مدل دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک تولید می شود. استفاده از این دستگاه برای بسته بندی ظروف غیر فلزی و دارای درب نظیر بطری ها، دبه ها و… رایج می باشد. این دستگاه فویل یا سلفون را در ابعاد مناسب برش داده و آن را با استفاده از گرمای حاصل از میدان مغناطیسی به دهانه ظرف پرس می کند.

سرعت عملکرد دستگاه القایی بیشتر از نوع حرارتی و قیمت آن ها به مراتب کمتر است. اما اطمینان سیل در مدل حرارتی نسبت به سیل القایی بیش تر است.

کلیه ماشین آلات تولید شده توسط
شرکت سربلند شامل ۱۲ ماه گارانتی و ۱۵ سال خدمات پس از فروش می باشند و آموزش کار با دستگاه ها توسط متخصصان این شرکت صورت می گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دستگاه های بسته بندی موادغذایی، بهداشتی، دارویی و صنعتی و اطلاع از قیمت ماشین آلات می توانید با کارشناسان فروش شرکت به شماره 02634826311 – 09128154102 تماس حاصل فرمایید و یا برای درخواست مشاوره از طریق فرم "صفحه تماس با ما" اقدام نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *