دستگاه پرکن پودری

دستگاه پرکن پودری

دستگاههای بسته بندی انواع مختلفی از دستگاه های سیل و پرکن ها هستند . اما اینکه هرکدام از این دستگاهها چه ویژگیهایی دارند و در چه مواردی استفاده میشوند، در مقالات مختلفی به آنها پرداخته ایم که از لینک هایی که در ادامه قرار داده شده میتوانید مطالعه کنید، در این بخش به معرفی دستگاه پرکن پودری میپردازیم :

 بخوانید درمورد دستگاه سیل وکیوم

و همچنین بخوانید درمورد دستگاه پرکن مایعات

دستگاه پرکن پودری

یکی از پر کاربرد ترین دستگاه های بسته بندی دستگاه پرکن پودری می باشد که برای بسته بندی انواع مواد شیمیایی، دارویی و غذایی که به شکل پودر هستند.

درواقع دستگاه پرکن پودری به دستگاهی گفته میشود که برای پرکردن انواع پودرها مورد استفاده قرار میگیرند و معمولا به دو صورت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک به بازار عرضه میشوند.

نحوه عملکرد دستگاه پرکن پودری

دستگاه پرکن پودری یک دستگاه بسته بندی است که معمولا در تیراژ بالا مورد استفاده قرار میگیرد به همین علت شرکتها سعی میکنند از دستگاه پرکن پودری توزین دار استفاده کنند تا درصد خطا و تلورانس پرکن در حداقل میزان ممکن خود قرار بگیرد.

سرعت، حجم و وزن پرکن ها میتواند متفاوت باشد، لذا برای کنترل و مدیریت اندازه کیسه ها برخی شرکتها با نصب PLC  و مانیتورهای لمسی رابط کاربری خوبی به روی دستگاه های پرکن پودری پیاده سازی میکنند؛ که همین امر بر روی قیمت تمام شده دستگاههای پرکن پودری میتواند اثر گذار باشد.

دستگاه پرکن پودری

دستگاه پرکن پودری شامل مخزن، ماردون و انتهای مخزن میباشد که اگر بخواهیم عمل انجام شده را به زبان بیاوریم، ماردون با دوران خود پودر را از داخل مخزن به سمت نازل میفرستد.

با هر بار چرخش ماردون، مقدار مشخصی پودر به داخل ظروف و یا کیسه ریخته میشود.

در پایین و زیر دستگاه، یک نقاله قرار دارد که ظروف یا کیسه ها را به زیر نازل هدایت می کند و بعد از پر شدن نیز آنها را برای دربندی می فرستد.

این ماشین بنا به نیاز مشتری و با سفارش او نیز میتواند دارای میکسر، میکسر درون مخزن و انتقال دهنده پودر شود. در کنار این دستگاه امکانات زیر مناسب با سفارش مشتری تعبیه میشوند:

  • شوتینگ درب و میز ترافیک
  • کوره لیبل شیرنگ پک
  • تعدادی هد درب بند
  • اندازه تعیین شده از نوار نقاله

 

مشخصات و ویژگیهای دستگاه پرکن پودری

 

  • شاستی از قوطی آهن
  • کاور دکل از آهن
  • دارای سه متر نوار نقاله مجهز به اینورتر جهت تنظیم دور موتور
  • تابلو برق از جنس پلی استر مجهز به PLC برای انجام تنظیمات دستگاه
  • تمامی اجزاء در تماس با مواد (قیف ، آگر فنجونی ،هم زن ) از جنس استیل 304 نگیر
  • دارای هاپر،قیف یا مخزن
  • دارای هد پرکن از مخزن به ظرف
  • دارای سنسور تشخیص سطح محصول در ظرف

دستگاه پرکن پودری

انواع دستگاه پرکن پودری

دستگاههای پرکن پودری از دو لحاظ تقسیم بندی میشوند:

اولین تقسیم بندی از منظر اتوماسیون میباشد که به دسته‌ی : اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی تقسیم بندی میشود.

که در نوع اول تمامی مراحل از پرو خالی کردن ظروف تا کنترل حجم و وزن و سرعت کاملا خودکار انجام میشود.

در نوع دوم تمامی مراحل بجز گذاشتن و برداشتن ظرف و بستن درب ظرف بصورت اتوماتیک انجام میشود و در نوع سوم اکثر فرآیند توسط اپراتور انجام میشود .

تقسیم بندی نوع دوم از منظر نوع عملکرد میباشد که خود به 5 دسته تقسیم میشود :

1- دستگاه توزین

این دستگاه سه عملکرد را انجام می دهد:

  • ساخت کیسه پلاستیکی از فیلم
  • پرکردن پودر در کیسه ها
  • دوخت سر و ته کیسه پلاستیکی

این دستگاه هم برای پرکردن مواد پودری رونده و هم غیر رونده مورد استفاده قرار می گیرد و با توجه به طراحی مناسب می تواند در فضای کاری شما نیز صرفه جویی کند.

لازم به ذکر است که برای کیسه هایی با ظرفیت بزرگتر نیاز به دستگاههای بزرگتر دارید.

2- دستگاه پرکن کپسول

این پرکن ها برای پرکردن محصولات دارویی در حجم کم درون کپسول مورد استفاده قرار می گیرند.

3- پرکن پودر تک هد

این دستگاه ها تمام فرایند پرکردن را با استفاده از یک هد و با دقت بالا می توانند انجام دهند. مواد پودری رونده و غیر رونده هردو می توانند با این دستگاه ها بسته بندی شوند.

4- پرکن پودر دو هد

این دستگاه نیز مانند دستگاه پرکن تک هد است با این تفاوت که دو هد پرکن برای افزایش سرعت پرکنی دارد.

5-دستگاه پرکن اوگر

این دستگاه ها عمدتا بصورت حجمی کار پرکردن را انجام می دهند  و برای پودرهایی که نیاز دارند در سرعت بالا پر شوند مورد استفاده قرار می گیرند. مانند آرد.

دستگاه پرکن پودری

 

قیمت دستگاه پرکن پودری و روش خریداری آن

قیمت دستگاه پرکن پودری با توجه به عملکرد آن و مشخصات ان میتواند متغیر باشد. حجم، سرعت، میزان دقت و … همگی میتواند بر روی قیمت تاثیر مستقیم داشته باشند

قیمت این ماشین متناسب با نوع ماده، حجم آن، سرعت، دقیق بودن و… کاملا متغییر است.

چه بسا کیفیت و مرغوبیت دستگاه های تولید شده توسط ماشین سازی های مختلف نیز با هم متفاوت است.

این محصول با اهداف مختلفی تولید شده است و در اختیار عموم قرار گرفته است؛ که یکی از این اهداف ایجاد شغل برای افراد در جامعه و کمک به وضع اقتصادی و تولیدات کشور عزیزمان می باشد.

افرادی که قصد دارند کسب و کارهای کوچک خود را راه اندازی کنند و یا در خانه خود کسب درآمد کنند؛ میتوانند دستگاه پرکن پودری را سفارش دهند و با بسته بندی مواد پودری و ارائه آن به بازار کسب درآمد کنند.

ما به شما این نوید را می دهیم که با یک بار خرید از ما، هم مرغوبیت دستگاه های ما را متوجه می شوید، هم از کیفیت گارانتی و خدمات پس از فروش ما نیز با خبر می شوید و هم مشتری دیگر دستگاه های تولید شده توسط شرکت سربلند خواهید شد.  

 

 

 

 

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.
کلیه ماشین آلات تولید شده توسط
شرکت سربلند شامل ۱۲ ماه گارانتی و ۱۵ سال خدمات پس از فروش می باشند و آموزش کار با دستگاه ها توسط متخصصان این شرکت صورت می گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دستگاه های بسته بندی موادغذایی، بهداشتی، دارویی و صنعتی و اطلاع از قیمت ماشین آلات می توانید با کارشناسان فروش شرکت به شماره 02634826311 – 09128154102 تماس حاصل فرمایید و یا برای درخواست مشاوره از طریق فرم "صفحه تماس با ما" اقدام نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *