آشنایی با صفر تا صد بسته بندی سبزی

صفر تا صد بسته بندی سبزی

این روزها بسیاری از افراد علاقه زیادی به افزایش دانش و اطلاعات خود در زمینه بسته بندی سبزی دارند. چرا که سبزیجات جز جدایی ناپذیر از رژیم غذایی انسان ها محسوب می شود. در واقع تمامی افراد در طول روز سبزیجات مصرف می کنند. همین باعث شده راه اندازی کسب و کار در این حوزه بسیار رواج پیدا کند. به همین دلیل در این نوشته تصمیم گرفته ایم شما را با نکات مهمی در مورد بسته بندی سبزی آشنا کنیم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

برای بسته بندی سبزیجات راه های گوناگونی وجود دارد. مهم ترین عامل جهت انتخاب این راه ها نوع محصول تولید شده به شمار می آید. با توجه به این نکته که سبزیجات و صیفی جات بافتی بسیار حساس دارند، نیاز است که روش بسته بندی خاصی انتخاب شود. روشی که باعث شود ماندگاری سبزیجات تا حد زیادی افزایش پیدا کند.

حال خوب است بدانید که کارآمدترین راه برای بسته بندی سبزی ها استفاده از دستگاه سیل وکیوم می باشد. در ادامه شما عزیزان را به خوبی با این دستگاه آشنا خواهیم کرد.

راه های مختلف بسته بندی سبزیجات و صیفی جات

حتما شما نیز تا به امروز در فروشگاه ها با انواع بسته بندی سبزیجات روبرو شده اید. در واقع روشهای مختلفی برای بسته بندی سبزیجات وجود دارد. مواردی همچون تازه، منجمد و یا خشک بودن باعث می شود که این بسته بندی ها به صورتی سلفون کشی، پاکتی و… باشند.

در ادامه به معرفی پرکاربردترین روش های بسته بندی می پردازیم.

سبزیجات

سبزیجات

بیش تر بخوانید: کارآفرینی بسته بندی سبزیجات

آشنایی با بهترین روش بسته بندی سبزی

معقولانه ترین راه برای بسته بندی سبزیجات استفاده از سیستم وکیوم کردن می باشد. با استفاده از روش نامبرده دیگر نگرانی بابت خراب شدن و کاهش ماندگاری سبزیجات ندارید. اصولا از راهکار وکیوم کردن سبزیجات جهت بسته بندی سبزیجاتی مانند هویج، فلفل دلمه و پیاز نیز استفاده می شود.

حال این پرسش مطرح می شود که نحوه کار با دستگاه وکیوم جهت بسته بندی سبزیجات چگونه است؟ در گام نخست دستگاه نامبرده هوای موجود در کیسه های پلاستیکی و سلفون را خالی می کند.

خوب است بدانید که این اولین گام برای افزایش ماندگاری سبزیجات محسوب می شود. ولی این پایان ماجرا نیست! انجام دادن این مرحله باعث می شود که رنگ و طعم سبزیجات نیز هیچ تغییری پیدا نکند. در گام بعدی نیز برای حفظ و نگهداری هر چه بهتر سبزیجات، گازهای نگهدارنده به آن تزریق می شود.

استفاده از پاکت های سلفونی

یکی از پرکاربردترین راه ها برای بسته بندی سبزیجات استفاده از پاکت های سلفونی است. چرا که با این روش می توان گاز به داخل پاکت ها تزریق کرد. همین نکته به ظاهر کم اهمیت، باعث می شود که کیفیت انواع سبزیجات به بهترین شکل حفظ شود. به عبارتی دیگر بسته بندی سبزیجات با روش نامبرده ماندگاری آن را تا حدود سه هفته افزایش می دهد.

بسته بندی در ظروف پلاستیکی

بسته بندی سبزی ها با استفاده از ظروف پلاستیکی بسیار رایج است. علی الخصوص در رستوران ها و فروشگاه ها برخی از محصولات مانند سالادها به صورت تک نفره در ظروف پلاستیکی عرضه می شود. به این دلیل که طبق نظر سنجی های انجام شده مقرون به صرفه است و مشتریان امتیاز بالایی به آن داده اند.

بسته بندی سبزی ها در ظروف پلاستیکی مزایای بسیار زیادی دارد. برای نمونه باعث می شود هیچ آلودگی به بافت سبزی وارد نشود و به خوبی بافت سبزی را تازه نگه می دارد. حال نکته قابل توجه این است که بسته بندی سبزی با این روش امکان استفاده از دستگاه وکیوم را برای شما فراهم می کند.

بسته بندی با سیل وکیوم

بهترین راهکار برای بسته بندی سبزی استفاده از دستگاه بسته بندی سیل وکیوم است. در واقع روش نامبرده گزینه مطلوبی برای بسته بندی سبزیجات و صیفی جات در ظروف یکبار مصرف با جنس PP و PE به شمار می آید.

دستگاه سیل وکیوم به وسیله مکانیزم حرارتی در ابتدای کار، یک لایه سلفون که بر پایه جنس ظرف می باشد را بر روی لبه ی ظرف پرس می کند. سپس با  تیغه  ای که در دستگاه سلفون موجود است، اطراف ظرف را برش می دهد.

حال نکته قابل توجه این است که هنگام انجام عمل سیل، امکان انجام وکیوم (خارج کردن هوای ظرف) و تزریق گاز هم وجود دارد.

صفر تا صد بسته بندی سبزی با دستگاه پرکاربرد سیل وکیوم

صنعت بسته بندی این روزها پیشرفت چشمگیری کرده است. به همین دلیل می توان محصولات غذایی که با راه های متنوعی تولید شده اند را مطابق با معیارهایی مانند مصرف روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه بسته بندی و سپس روانه بازار کرد.

بسته بندی سبزیجات

بسته بندی سبزیجات

برای مثال در فروشگاه های مواد غذایی بسته بندی سبزیجات به صورت برگ، مانند سبزی خوردن و یا خرد شده مثل لوبیا سبز و سبزی قورمه ارائه می شود. این نوع از بسته بندی مشتریان زیادی را به خود جلب کرده است. به علاوه تولیدکنندگان محصولات تولیدی خود را به صورت منجمد، نیمه پخت و سرخ شده به بازار ارائه می دهند.

فواید استفاده از دستگاه سیل وکیوم

تمامی روش های نامبرده مزایا و معایبی دارند. فواید استفاده از روش بسته بندی سبزی با ظروف پلاستیکی را در ادامه نام خواهیم برد.

  • امکان دیزاین قالب در تعداد و اندازه های مختلف بصورت خطی، کالسکه ای، رومیزی و روتاری.
  • افزایش ماندگاری سبزیجات.
  • امکان استفاده از برق تک فاز/ سه فاز.
  • دارای ترموستات برای تنظیم دما.
  • امکان راه اندازی سیستم وکیوم.
  • امکان نصب سیستم تزریق گاز.
  • امکان اضافه کردن نوارنقاله به همراه جت پرینتر( جهت درج تاریخ تولید، انقضاء و قیمت ).

شرکت های سازنده دستگاه بسته بندی سبزیجات و صیفی جات

این روزها صنعت بسته بندی رونق بسیاری گرفته است. به همین دلیل شرکت های بسیاری در این حوزه فعالیت دارند. حال مهم است که در این مسیر شرکتی را انتخاب کنید که تولید کننده دستگاه های با کیفیت باشد.

سیل وکیوم سبزیجات

سیل وکیوم

به عبارت دیگر  نیاز است دستگاه های انتخابی جهت بسته بندی طول عمر زیاد و کیفیت خوبی داشته باشند. در این صورت است که گزینه مناسبی برای خرید محسوب می شوند. به علاوه مهم است که شرکت انتخابی شما همانند شرکت ما خدمات پس از فروش نیز ارائه دهد.

مواردی همچون پشتیبانی به موقع، خدماتی در حوزه نصب و آموزش را می توان جزو این موارد دانست. مجموعه سربلند تولید کننده دستگاه های بسته بندی افتخار دارد که توانسته با بالا بردن کیفیت ساخت و ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش رضایت مشتریان خود را جلب نماید.

مطالعه بیش تر: راه اندازی خط تولید بسته بندی سبزی

آشنایی با قیمت دستگاه بسته بندی سبزیجات

روش های بسته بندی سبزی بسیار متنوع هستند. مقرون به صرفه ترین راه برای مصارف روزانه، خرید و استفاده از دستگاه دوخت دستی و یا ریلی محسوب می شود. نحوه کار به این شکل است که بعد از ریختن سبزیجات داخل سلفون، لبه آن را با استفاده از سیستم حرارتی دستگاه دوخت، پلمپ کنیم.

با توجه به مطالب فوق متوجه شدیم که دستگاه سیل وکیوم در زمره پرکاربردترین ماشین آلات بسته بندی مواد غذایی قرار می گیرد. دستگاه مذکور در مدل های دستی، نیمه اتومات و اتومات ساخته می شود. همین نکته باعث می شود که با سرمایه کم هم بتوان آن را خریداری کرد.

مهم ترین قدم برای آغاز کسب و کار در زمینه سبزیجات بسته بندی شده، توجه به قیمت دستگاه بسته بندی سبزی است. حال چون دستگاه سیل با قیمت های مختلفی قابل خریداری است، می توان در منازل، کارگاه ها، مغازه ها و حتی کارخانه ها از مدل های رومیزی، روتاری و خطی آن استفاده کرد.

برای اطلاع از قیمت ها با ما (09128154102) تماس بگیرید.

کلیه ماشین آلات تولید شده توسط
شرکت سربلند شامل ۱۲ ماه گارانتی و ۱۵ سال خدمات پس از فروش می باشند و آموزش کار با دستگاه ها توسط متخصصان این شرکت صورت می گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دستگاه های بسته بندی موادغذایی، بهداشتی، دارویی و صنعتی و اطلاع از قیمت ماشین آلات می توانید با کارشناسان فروش شرکت به شماره 02634826311 – 09128154102 تماس حاصل فرمایید و یا برای درخواست مشاوره از طریق فرم "صفحه تماس با ما" اقدام نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *