دستگاه بسته بندی ضد یخ

دستگاه بسته بندی ضد یخ

مایعات از جمله کالاهای رایج در زندگی روزمره ما هستند که غالبا در بطری‌ها، کیسه‌ها و یا قوطی‌های مختلف بسته بندی می‌شوند. یکی از مهم‌ترین این مایعات نیز ضد یخ‌هایی هستند که تمام صاحبان ماشین، تعمیرکاران و مکانیک‌های حرفه‌ای از آن‌ها استفاده می‌کنند. مهم‌ترین وسیله‌ای که شرکت‌های تولید کننده ضد یخ به آن نیاز دارند یک دستگاه پرکن مایعات برای بسته بندی ضد یخ می‌باشد. در ادامه توضیح خواهیم داد که دستگاه پرکن ضد یخ چه نقشی را در این صنعت ایفا می‌نماید.

دستگاه پرکن ضد یخ

دستگاه‌های پرکن مایعات قادر به بسته بندی سیالات مختلف با انواع ویسکوزیته می‌باشند. پرکن‌های خطی یا پرکن‌های نیمه اتومات از جمله محصولاتی هستند که با کمک آن‌ها می‌توان نسبت به بسته بندی ضد یخ در ظروف گوناگون اقدام کرد.

پرکن‌ها اغلب یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌های بسته بندی و نهایی محصولات به حساب می‌آیند. ضد یخ پس از تولید باید به مخزن این دستگاه‌ها منتقل شود. ظروف پس از این که مملو از ضد یخ شدند برای پلمپ درب و لیبل خوردن به دستگاه‌های دیگری می‌روند.

ممکن است بنابر محدودیت‌های مالی، تولید کنندگان تصمیم بگیرند که پروسه بستن در یا برچسب زنی مستقل از دستگاه انجام شود و برای این کار نیرو انسانی استخدام می‌کنند. البته اگر میزان تولیدات یک کارخانه زیاد باشد، بدیهی است که این کار چندان هوشمندانه به نظر نمی‌رسد.

مخصوصا از این بابت که ضد یخ یک محصول بر پایه الکل است و بسته بندی آن باید هر چه زودتر صورت پذیرد.

دستگاه پرکن خطی ضد یخ

دستگاه پرکن خطی ضد یخ

طراحی یک سیستم بسته بندی ضد یخ مناسب

شاید بد نباشد که هنگام طراحی یک خط تولید برای کارخانه خود از نظر متخصصان فنی این حوزه نیز کمک بگیرید. معمولا به تولیدکنندگان توصیه می‌شود که برای بسته بندی ضد یخ، در کنار پرکن‌های اصلی، چند نمونه تجهیزات یدکی و جایگزین را نیز تهیه نمایند.

تا در صورت خراب شدن یکی از دستگاه‌ها پس از تولید، ضد یخ تولید شده خراب نگردد و کارخانه ضرر ندهد. البته تجهیزات یدک در هنگام سرویس‌های دوره‌ای نیز کاربرد دارند و مانع از خوابیدن کسب و کار شما خواهند شد.

لازم است که انواع دستگاه مورد نیاز خود را از یک تولید کننده معتبر خریداری نمایید. تولیدکننده‌ای که کیفیت و کارایی محصولات خود را تضمین کند و در صورت نیاز، به شما خدمات و پشتیبانی‌های مورد نیازتان را ارائه ‌دهد.

دستگاه‌های خط تولید ضد یخ

  • سیستم تصفیه آب
  • مخازن استیل
  • دستگاه پرکننده مایعات
  • دستگاه سیل
  • دستگاه درب بندی
  • برچسب زن
  • شیرینگ پک
  • دستگاه تست

خط تولید ضد یخ

خط تولید ضد یخ

البته همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم متناسب با بودجه و استراتژی‌های تولید خود می‌توانید از خرید برخی دستگاه‌ها چشم‌پوشی کنید.

انواع دستگاه پرکن ضد یخ

برای بسته بندی ضد یخ می‌توانید از میان چندین نمونه، دست به انتخاب بزنید. این دستگاه‌ها از نظر میزان مستقل بودن به سه نوع دستی، نیمه خودکار و خودکار تقسیم می‌شوند. البته انواع دستگاه پرکن مایعات را می‌توان به خطی، وزنی و روتاری نیز تقسیم کرد:

پرکن‌های روتاری

پرکن‌های روتاری که برای بسته بندی ضد یخ نیز به کرات استفاده می‌شوند طیف وسیعی از مایعات را تحت پوشش خود در می‌آورند، فارغ از این که ظرف بسته بندی به چه شکلی است. تعداد نازل‌های نمونه‌های روتاری دستگاه بسته بندی ضد یخ متناسب با ظرفیت تولید بین یک تا بیش از ده عدد متغیر می‌باشد.

پرکن‌های خطی ضد یخ

در این دستگاه مایع مورد نظر، یعنی ضد یخ، درون یک مخزن دپو می‌گردد. ظروف مورد نظر روی نوار نقاله قرار می‌گیرند تا در نهایت زیر نازل‌های دستگاه مستقر شوند. تزریق مایع در دستگاه‌ بسته بندی ضد یخ خطی بر اساس مکانیزم ثقلی،ظرفیت حجمی سیلندر پیستون و یا مکانیزم وزنی تنظیم می‌گردد.

پرکن‌های وزنی

مبنای کار این دستگاه‌ها بر اساس وزن تعیین شده می‌باشد. به این معنا که اپراتور ظرف بسته بندی را روی سینی دستگاه قرار می‌دهد. سپس وزن مورد نظر را با توجه به حجم ظرف انتخاب می‌کند.

دستگاه با کمک ترازوی خود وزن تعیین شده را اندازه گیری و میزان مورد نظر را درون ظرف تعبیه شده تزریق می‌نماید. این نوع از دستگاه پرکن ضد یخ به صورت نیمه اتوماتیک و اتوماتیک ساخته می شود.

دستگاه پرکن روتاری اتومات ضد یخ

دستگاه پرکن روتاری اتومات ضد یخ

ویژگی‌های مهم دستگاه‌های بسته بندی ضد یخ

برای این که ضد یخ ها بدون هیچ مشکلی به دست مشتریان برسند دستگاه‌ها باید دو ویژگی مهم داشته باشند:

ضد خوردگی بودن دستگاه بسته بندی ضد یخ

فلزات به کار رفته در دستگاه‌ها باید دارای ترکیباتی باشند که با سایر مواد واکنش الکتروشیمیایی یا شیمیایی ندهند. البته ضد یخ نیز دارای خاصیت ضد خورندگی است. اما اگر دستگاه‌ها از متریال‌های مناسب ساخته نشده باشند پس از شستشو امکان زنگ زدگی یا خراب شدنشان زیاد خواهد بود.

ضد جوش بودن دستگاه پرکن ضد یخ

دستگاه‌ها باید تحمل دمای بالایی داشته باشند و در اثر مجاورت با سیالات گرم، تغییر شکل ندهند.

مزایای بسته بندی ضد یخ با دستگاه پرکن سربلند

دستگاه بسته بندی ضد یخ به عنوان پرکن رقیق شناخته می‌شود. ساختار پرکن‌های غلیظ و رقیق در برخی ویژگی‌ها مانند قدرت موتور و تجهیزات پنوماتیکی متفاوت است. به هر حال برخی از مهم‌ترین مزایای دستگاه پرکن مجموعه سربلند تولید کننده دستگاه های بسته بندی به این شرح می‌باشند:

  • بدنه آن‌ها از استیل ضد زنگ ساخته شده لذا نه تنها ظاهر زیبایی دارند بلکه در برابر خوردگی نیز مقاوم هستند.
  • دقت دستگاه پرکن مایعات بسیار بالا است. از همین روی بسته بندی ضد یخ ها کثیف و دچار مشکل نمی‌شوند.
  • اپراتور هایی که با دستگاه ها کار می کنند به راحتی و بدون دانش فنی خاصی می توانند آن را تنظیم و درصورت لزوم پارامتر ها را تغییر دهند.
  • نمونه‌های نیمه اتوماتیک در عین حالی که به کارها سرعت می‌بخشند نیروی کار را نیز حفظ می‌کنند.
  • در عین حال نمونه‌ی اتوماتیک و خودکار، شما را از استخدام نیروی انسانی بی نیاز می‌کند.
  • همه‌ی بسته بندی‌ها حجم ثابتی از ضد یخ را دریافت می‌کنند.
  • راندمان کار و سودآوری شرکت‌های تولید کننده ضد یخ بالا می‌رود.

قیمت دستگاه پرکن ضدیخ

قیمت دستگاه ها و  تجهیزات صنعتی به عوامل متعددی همچون مشخصات فنی دستگاه (نوع دستگاه، توان، ظرفیت و امکانات آن)، نوسانات ارزی و نرخ‌های مصوبه بازار بستگی دارد. به طور مثال هرچقدر که ظرفیت یک محصول بیش تر شود تعداد نازل‌ها و تجهیزاتی که نیاز دارد هم بیشتر خواهد شد.

به همین خاطر پیچیدگی کار و هزینه تمام شده ساخت آن نیز به مراتب بالاتر می‌رود. ضمن این که نمونه‌های اتوماتیک نیز نسبت به نمونه‌های دستی از قیمت بیش تری برخوردارند.

قیمت دستگاه پرکن ضد یخ

قیمت دستگاه پرکن ضد یخ

با این اوصاف بهترین راه برای اطلاع از قیمت دقیق انواع دستگاه پرکن ضد یخ، وکیوم و شیرینگ پک، برقراری تماس با واحدهای فروش می‌باشد. سربلند به عنوان تولید کننده دستگاه های بسته بندی و صادر کننده این قبیل دستگاه‌ها تضمین می‌کند که صاحبان مشاغل در ایران بهترین محصولات را با مناسب‌ترین قیمت‌ها دریافت نمایند.

برای اطلاع از قیمت دقیق دستگاه و همچنین آگاهی از جزئیات فنی با ما تماس بگیرید. در مقاله راهنمای خرید دستگاه پرکن مایعات ارزان مطالب مفیدی در این رابطه آورده ایم که مطالعه آن به شما کمک خوبی خواهد کرد.

گارانتی و خدمات پس از فروش

از مواردی که در هنگام خرید دستگاه باید به آن توجه کرد گارانتی و خدمات پس از فروش است. به طوری که اگر به آن دقت نشود ممکن است با هزینه های زیادی مواجه شوید و حتی خط تولید و بسته بندی شما بخوابد. تمامی دستگاه های تولید شده در مجموعه سربلند یک سال گارانتی واقعی دارند.

همچنین مجموعه سربلند خدمات پس از فروش معتبر پانزده ساله نیز ارائه می نماید.

کلیه ماشین آلات تولید شده توسط
شرکت سربلند شامل ۱۲ ماه گارانتی و ۱۵ سال خدمات پس از فروش می باشند و آموزش کار با دستگاه ها توسط متخصصان این شرکت صورت می گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دستگاه های بسته بندی موادغذایی، بهداشتی، دارویی و صنعتی و اطلاع از قیمت ماشین آلات می توانید با کارشناسان فروش شرکت به شماره 02634826311 – 09128154102 تماس حاصل فرمایید و یا برای درخواست مشاوره از طریق فرم "صفحه تماس با ما" اقدام نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *