ویژگی‌های بسته‌بندی مناسب

ویژگی‌های بسته‌بندی مناسب

یک بسته‌بندی خوب مانند یک لباس مجلل و شیک است که در بسیاری از موقع ارزش کالا را نشان می‌دهد و از آنجایی که ایران تا به حال نتوانسته در این زمینه خیلی قوی ظاهر شود، بسیاری از کالاهایی که قابلیت صادر شدن به دیگر کشورها را داشتند، داخل ایران مانده‌اند. از همین رو تصمیم داریم ویژگی ‌های بسته بندی مناسب محصولات را مورد بررسی قرار دهیم تا شما بتوانید این کار به بهترین شکل انجام دهید.

همان‌طور که میدانید، منظور از بسته‌بندی، آماده کردن یک کالا برای حمل و نقل، توزیع، انبارش، فروش و مصرف راحت است، اما از آنجایی که عملیات بسته‌بندی نیاز به توجه و صرف وقت دارد، بسیاری از افراد نمی‌توانند در این زمینه موفق عمل کنند. توجه داشته باشید که نباید به هیچ‌وجه از تاثیر بسته بندی بر بازاریابی و فروش غافل شد؛ بنابراین لازم است با ویژگی های بسته بندی مناسب آشنا شوید.

رنگ بسته بندی

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باید در زمان بسته بندی به آن توجه داشته باشید، رنگ بسته بندی است. بدون شک اولین موردی که می‌تواند نظر مشتری را برای خرید کالا به خود جلب کند، رنگ بسته خواهد بود. رنگ‌هایی که می‌توان برای بسته‌بندی‌ها انتخاب کرد، هر کدام پیام خاصی را به همراه خواهند داشت. از همین رو شما باید انتخاب رنگ را با دقت انجام دهید. برای مثال استفاده از رنگ‌های قرمز و نارنجی، می‌تواند مشتری را ترغیب به خرید و مصرف کالا کند.

استفاده از طرح و نگاره‌های مناسب

یکی از کارهایی که شما می‌توانید از طریق آن به بسته‌بندی‌ها زیبایی ببخشید، استفاده از طرح و نگاره‌های مناسب و زیبا است. این کار زمانی موثرتر واقع می‌شود که شما بسته بندی فلزی را برای کالا انتخاب کرده باشید. اگر انتخاب شما چنین بسته بندی است، حتما از طرح و نگاره‌های مناسب استفاده کنید، زیرا محتویات داخل بسته مشخص نیست و این موضوع می‌تواند تاثیرات منفی به همراه داشته باشد. بنابراین از طرح‌های خاص استفاده کنید و با این کار نظر مثبت مشتری را به دست آورید.

از متن‌های مناسب و تاثیرگذار استفاده کنید

از دیگر اموری که باعث جلب نظر مصرف‌کننده و مشتری می‌شود، می‌توان به استفاده از جملات تاثیرگذار اشاره کرد، اما باید این جملات را با استفاده از فونت‌های زیبا و در اندازه‌های مناسب بر روی بسته بندی بنویسید. از جمله مواردی که باید بر روی بسته‌بندی درج شود، می‌توان اطلاعات مربوط به محصولات، طرز استفاده، طرز نگهداری و مواردی از این دست را نام برد. همچنین بیان مزایا، معایب و ویژگی‌های خاص محصول نیز می‌تواند در مطلوب‌تر شدن طرح بسته بندی به شما کمک کند.

لوگو برند خود را در جای مناسبی قرار دهید

مسلما تمام شرکت‌هایی که محصولات گوناگونی تولید می‌کنند، برای خود لوگو و آرم مخصوصی را در نظر گرفته‌اند و در زمان بسته بندی این آرم یا لوگو را بر روی بسته مورد نظر درج می‌کنند. جای مناسب برای درجه این لوگو از اهمیت بالایی برخوردار است و شما باید بهترین قسمت را برای انجام چنین کاری انتخاب کنید. البته طبق بررسی‌های صورت گرفته، باید گفت که بهترین جا برای درج لوگو سمت چپ میدان دید مشتری است، چرا که این قسمت توجه فرد را بیشتر به سمت خود می‌کشاند.

طراحی بسته بندی را شلوغ نکنید

یکی دیگر از ویژگی های بسته بندی مناسب، در نظر گرفتن فضای خالی در طراحی بسته‌بندی است. شما نباید به هیچ‌وجه بسته بندی شلوغی را در اختیار مشتری قرار دهید، زیرا این کار ذهن مشتری را مشوش می‌کند و باعث می‌شود که از خرید منصرف گردد، بنابراین حتما بر روی بسته بندی فضای خالی را در نظر بگیرید.

به ‌سادگی در بسته بندی محصولات توجه داشته باشید

بدون شک شما نیز تا به حال جمله زیبایی در سادگی است را شنیده‌اید. باید متذکر شد که در بسته بندی کالا نیز این موضوع صدق می‌کند، از همین رو شما باید بسته بندی خود را به گونه‌ای در نظر بگیرید که هم ساده و هم گیرا باشد. یکی از کارهایی که شما می‌توانید انجام دهید، این است که مشتری هدف خود را شناسایی و بر این اساس نوع بسته بندی را انتخاب کنید. برای مثال بسته بندی که برای محصولات کودکان در نظر گرفته می‌شود، باید به‌مراتب راحت‌تر و ساده‌تر از بسته بندی محصولات بزرگ‌سالان باشد.

امنیت بسته بندی

امنیت و ایمنی از مهم‌ترین ویژگی ‌های بسته ‌بندی مناسب به شمار می‌آیند. شما باید بسته بندی را به گونه‌ای طراحی کنید که محصول داخل آن به‌طور کامل امنیت داشته باشد و در زمان حمل و نقل و نگهداری در انبار دچار مشکل نشود. البته در این مورد به یک دستگاه بسته بندی با کیفیت نیاز دارید.

به محیط‌زیست آسیبی وارد نکند

همان‌طور که می‌دانید امروزه بحث محافظت از محیط‌زیست بسیار اهمیت پیدا کرده و از همین جهت شما باید بسته بندی محصولات را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که به محیط‌زیست هیچ آسیبی وارد نکنند. در حقیقت بسته بندی انتخابی شما باید قابلیت بازیافت داشته باشد. به نوعی می‌توان گفت بسته بندی سبز یکی از مهم‌ترین ویژگی ‌های بسته‌ بندی مناسب محسوب می‌شود که می‌تواند موفقیت شما را در این امر به همراه داشته باشد.

دارای لایه و مانع حفاظتی

یکی از مواردی که در زمان بسته بندی محصولات باید به آن توجه داشته باشید، لایه و مانع محافظتی است. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که محصول شما خوراکی باشد و عواملی چون اکسیژن، بخارآب، گردوخاک و مواردی از این دست به آن آسیب وارد کند. بنابراین یکی از ویژگی ‌های بسته ‌بندی مناسب عدم نفوذپذیری آن در برابر عوامل خارجی است.

در طراحی بسته بندی خلاقیت به خرج دهید

از دیگر مسائلی که باعث موفقیت شما در زمینه بسته‌بندی می‌شود، به کار گرفتن خلاقیت است. شما باید بسته بندی منحصربه‌فردی را برای محصولات خود در نظر بگیرید. این خلاقیت می‌تواند شامل استفاده از طرح و رنگ‌های خاص یا کمک گرفتن از یک بازی فکری یا جداول باشد که مشتری را به خرید محصول ترغیب کند.

اصولی که در زمان بسته بندی باید به آن‌ها توجه شود

اگر می‌خواهید که محصول شما بسته‌بندی مناسبی داشته باشد، باید یکسری از اصول را رعایت کنید و بر اساس آن‌ها بسته بندی محصول خود را انجام دهید. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین اصول بسته بندی اشاره خواهیم کرد تا بتوانید بهترین بسته بندی را انجام دهید.

توانایی جلب نظر مشتری را داشته باشد: شما باید بسته بندی را برای محصول خود در نظر بگیرید که مشتری با دیدن آن تشویق و ترغیب به استفاده شود.

بسته بندی باید کالا شما را معرفی کند: بسته بندی باید به‌گونه‌ای انجام شود که اگر فردی برای اولین بار آن را مشاهده می‌کند، متوجه محتویات داخل آن شود. در واقع بسته بندی باید کالای درون خود را به مشتری معرفی کند.

تمام نکات بهداشتی در آن رعایت شوند: رعایت بهداشت و تمیزی همیشه حرف اول را می‌زند. در نتیجه بسته بندی را برای محصول انتخاب کنید که مشتری با دیدن آن پی به بهداشتی بودنش ببرد و مطمئن شود که محتوای درون بسته بندی پاکیزه است.

بسته بندی قابل‌اعتماد باشد: مشتری باید با دیدن بسته بندی مطمئن شود که می‌تواند آن را تا منزل سالم برساند، در غیر این صورت از خرید آن منصرف خواهد شد.

بتوان به‌راحتی آن را حمل کرد: محصول خود را درون بسته بندی قرار دهید که فرد هم بتواند آن را شخصا به راحتی حمل کند و هم بتواند آن را درون وسیله نقلیه بگذارد.

بتوان به راحتی آن را باز کرد: سهولت گشودن، از دیگر ویژگی‌ های بسته بندی مناسب است. شما باید بسته بندی را به‌گونه‌ای انجام دهید که بدون نیاز به کلید و دیگر وسایل باز شود.

اگر شما به تمام این اصول و نکات که درباره ویژگی های بسته بندی مناسب گفته شد توجه داشته باشید، می‌توانید بهترین نتیجه را به دست آورید و محصولات خود را هم داخل کشور و هم خارج از کشور با بهترین شرایط بفروشید.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.
کلیه ماشین آلات تولید شده توسط
شرکت سربلند شامل ۱۲ ماه گارانتی و ۱۵ سال خدمات پس از فروش می باشند و آموزش کار با دستگاه ها توسط متخصصان این شرکت صورت می گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دستگاه های بسته بندی موادغذایی، بهداشتی، دارویی و صنعتی و اطلاع از قیمت ماشین آلات می توانید با کارشناسان فروش شرکت به شماره 02634826311 – 09128154102 تماس حاصل فرمایید و یا برای درخواست مشاوره از طریق فرم "صفحه تماس با ما" اقدام نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *