ارزش و جایگاه صنعت بسته بندی

صنعت بسته بندی

بسته بندی یکی از بهترین ابزارهای تبلیغات فروش کالا است. زمانی که با سایر عوامل از قبیل تنوع کالا، کیفیت کالا، راه های پخش و توزیع، میزان قیمت و مسائل بازرگانی همراه شود، بیش ترین تاثیر را در شکوفایی اقتصاد کشور خواهد داشت. کم یا زیادی ارزش یک بسته بندی تنها زمانی آشکار می شود که با کالای مورد نظر هماهنگ شده باشد. بسته بندی یکی از بهترین روش ها برای تبلیغ کالاست. در حقیقت لباس کالا می باشد که برای حفاظت از محطویات محصول و حفظ آن نقش موثری دارد. در این جا می خواهیم شما را با اهمیت و جایگاه بسته بندی در صنعت آشنا نماییم.

تحقیق در مورد صنعت بسته بندی

با مطالعات و بررسی ها،  مشخص شده که بسته بندی بیش از 85 تا 90 درصد معرفی خود کالا را بر عهده دارد. به این ترتیب ارزش این اهمیت نشان می دهد که بسته بندی از فاز هنر به صنعت وارد شده و می تواند نقش بسیار بزرگی را در آینده به ویژه در بازار تجارت جهانی داشته باشد.

سرمایه گزاری در این بخش برای آینده بسیار حائز اهمیت است. کاربردی ترین راه افزایش دانش فنی در تمام قسمت های بسته بندی برقراری و ایجاد قابلیت های ملی و مداوم در امر آموزش است. تحقیقات در زمینه بسته بندی علمی و کاربردی است.

تحقیق بسته بندی

تنها در یک برنامه آموزشی منظم، دقیق و برنامه ریزی شده می توان اصول بسته بندی را بی کم و کاست بیان و زمین کرد. بهترین روش ها جهت توسعه فاز اقتصادی این صنعت آموزش، پژوهش، مطالعه، به کارگیری، آزمون و ترویج این صنعت است. به نحوی که با ارائه یک برنامه ریزی دقیق زمان بندی شده، علمی و کاربردی رشته مهندسی بسته بندی را می توان ترویج داد.

وضعیت صنعت بسته بندی در ایران

کشور ایران که جایگاه بسیار خوبی به ویژه بعد از انقلاب اسلامی در منطقه دارد برای آینده، برای همسایه ها و بسیاری از دیگر کشور ها جایگاه خیلی خوبی برای معرفی کالا خواهد بود. چرا که ایران سرزمینی است که از اقلیم های متنوعی برخوردار است و تولیدات مختلفی به خصوص در زمینه مواد غذایی دارد.

مانند ارقام مختلف خرما، زعفران ایرانی، محصولات پسته و خشکبار، مرکبات و بسیاری دیگر از محصولات غذایی. اگر بخواهیم کمی کلان تر به صنعت بسته بندی نگاه کنیم می بینیم که جایگاه این صنعت در وزارت جهاد کشاورزی است.

به این دلیل که بیش تر کالاهای ما زمینه های خوراکی دارند. در زمینه زراعی، باغی، دام و شیلات و آبزیان این مسئله مشهود است. متخصصانی که به طور مستقیم و به شکل گروهی درگیر و در ارتباط با این صنعت هستند مشاهده کرده اند که در حال حاضر در کشور عزیزمان تلاش ها و فعالیت های زیادی در زمینه بسته بندی صورت گرفته است.

صنعت بسته بندی در ایران

به طوری که در گوشه و کنار این آب و خاک صنعتگران توانسته اند با رقابت بالایی محصولات خود به بازار جهانی را صادر کنند. باید به این نکته اشاره کرد که محتویات محصول و مسائل پیچیده ای که در پیش خواهد داشت مثل اثرات ظرف و مظروف، مهاجرت ذرات و از این قبیل نیز مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است.

بیش تر بخوانید: نکات مربوط به بسته بندی صادراتی

بدون شک آینده و اقتصاد کشور روی مواد غذایی است. بنابراین ما بر روی این قسمت باید توجه خاصی داشته باشیم و در صنعت غذا، صنعت بسته بندی بالاترین جایگاه را دارد که در اقتصاد هم بسیار تاثیر گذار خواهد بود. در همین راستا باید به ویژگی های بسته بندی مناسب و چشم نواز توجه نمود.

طبقه بندی بسته بندی ها

طبقه بندی بسته ها را می توان بر پایه مواد اولیه استفاده شده، روش های ساخت، خصوصیات عملکرد آن ها، اندازه و ظرفیت، شیوه پخش و توزیع تقسیم بندی کرد. مرکز توسعه و فناوری صنعت بسته بندی هم اکنون به طور شبانه روزی به عنوان مرکز اطلاع رسانی صنعت بسته بندی کشور فعالیت می کند.

این مرکز با بررسی آمار و ارقام در ایران و خارج کشور نشان می دهد که بسته بندی می تواند نقش بالایی در ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی داشته باشد. به طوری که در حال حاضر اگر مشکلات ما در زمینه صادرات خرما، زعفران، پسته، خشکبار و محصولات غذایی دیگر رفع شود کمک زیادی به این امر می شود.

آشنایی بیش تر: کارآفرینی بسته بندی سبزیجات

بسیاری از صنعتگران ما و افرادی که دستندرکار این صنعت هستند با ساخت دستگاه های بسته بندی مناسب توانسته اند با طراحی هنری و صنعتی محصولات ما را بسیار خوب عرضه کنند که سبب شده بازار از جذابیت خوبی برخوردار شود.

سربلند تولید کننده دستگاه های بسته بندی از ابتدا سعی بر آن داشته است که با طراحی مهندسی و ساخت اصولی دستگاه ها بتواند نقشی مهم در زمینه ارتقاء صنعت بسته بندی ایفا نماید. باعث افتخار است که تولیدکنندگان ایرانی و خارجی از دستگاه های مجموعه سربلند استفاده می نمایند.

با توجه به مطالب اشاره شده به این نتیجه می رسیم که بسته بندی آینده بسیار روشنی خواهد داشت. باید در زمینه آموزش و پژوهش بتوانیم به طور جدی برنامه ریزی و جدول زمان بندی شده داشته باشیم. در نتیجه خواهیم دید در سال های آتی به یکی از پر افتخارترین کشورها در صنعت بسته بندی تبدیل شده ایم.

کلیه ماشین آلات تولید شده توسط
شرکت سربلند شامل ۱۲ ماه گارانتی و ۱۵ سال خدمات پس از فروش می باشند و آموزش کار با دستگاه ها توسط متخصصان این شرکت صورت می گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دستگاه های بسته بندی موادغذایی، بهداشتی، دارویی و صنعتی و اطلاع از قیمت ماشین آلات می توانید با کارشناسان فروش شرکت به شماره 02634826311 – 09128154102 تماس حاصل فرمایید و یا برای درخواست مشاوره از طریق فرم "صفحه تماس با ما" اقدام نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *